Kadınlar menopoz döneminde nasıl beslenmeli

Menopoz kadınlarda aylık periyotların sonlanmasıdır. Genelde önerilen besin piramidindeki besinleri yeterli miktarda içeren sağlıklı beslenmedir. Bu dönemde fiziksel aktivite çok önemlidir.
Bu haber 1067 kere okunmuş.08 Şubat 2016, Pazartesi - 09:36

Menopoz kadınlarda aylık periyotların sonlanmasıdır. Genelde önerilen besin piramidindeki besinleri yeterli miktarda içeren sağlıklı beslenmedir. Bu dönemde fiziksel aktivite çok önemlidir. Vücut ağırlığını koruyabilmek ve kemikleri güçlendirmek için mutlaka aktif olunmalıdır.Kadınların ihtiyacı olan demir, bu dönem azalır ve demir yetersizliği riski de azalmış olur.

Fakat bunun yanında kemik kaybı yaşlanmanın bir parçasıdır. Menopozda östrojen düzeylerinin azalmasıyla kemik kaybı hızlanır.Kadınların kemik sağlığını koruyabilmek ve güçlendirebilmek için menopoz öncesi aktivite düzeylerini yükseltmesi bu dönem için iyi bir hazırlık olacaktır.Menopoz Döneminde Ağırlık Artışı Menopozun en kötü yanı, daha önce hiç kilo problemi yaşamamış olsa bile çoğu kadında kilo artışının görülmesidir. Hormonların değişikliği ile vücudun çalışma hızı azalır.

Aktiviteyi arttırmak ve beslenmeye dikkat etmek kısmen çözüm getirebilir ama menopoz öncesi bunlara dikkat edip birkaç kilo vermek menopoza hazırlık için daha önemlidir.Her insanın dileğidir, sağlıklı ve mutlu bir yaşlılık dönemi geçirmek. Özellikle hastalıklarla boğuşan, sağlıksız ve güçsüz bir yaşlılık hiçbirimizin temenni etmediği bir yaşamdır. Yaşamın her anında mutlu olabilmek ve hareketlerimizin sınırlanmaması için yeterli ve dengeli beslenmeye her zaman özen gösterilmelidir.

Kadınlarda, yaşın ilerlemesi ve menopoz döneminin gelmesi, birçok sağlık sorununu da beraberinde getirmektedir. Eğer birey yetersiz ve dengesiz besleniyor ise, bu dönemde ortaya çıkabilecek olan sağlık sorunları daha çok tetiklenmiş olur ve bu durumda yaşam kalitesinin düşmesine neden olmaktadır. Yaşlı bireylerde, kemik mineral yoğunluğu kaybı artmakla birlikte, menopoz dönemindeki kadınlarda bu kayıp daha fazla olmaktadır. Bu dönemde kayıpların daha fazla olmasının nedeni, kadınlardaki östrojen hormonunun yetersizliği, hareketsizlik, emilim bozuklukları, mineral alımının yetersiz olması, uzun dönem yetersiz ve dengesiz beslenmedir

. Ülkemiz genel yapısı itibari ile kemik mineral kaybı daha yüksek olmakla birlikte bunun en önemli nedeni süt ve ürünlerinin tüketiminin düşük olmasıdır.Metabolizmanızı hızlandırmanız için ne yapmanız gerekir

YorumlarHiç Yorum Yapılmamış.     'İLK YORUMU SEN YAP'

Adınız Soyadınız:

E-Postanız:

Yorumunuz:

2 + 9 = ?

 
En Son Haberler
Çok OkunanlarBugün . Dün . Bu Hafta
Kritere uygun haber bulunamıyor.