Diyet Kaçamaklarını Dengelemek Çok Kolay - Haber, Güncel Haberler, Sondakika Haberler,Habermedya.com.tr\'de ®

Diyet Kaçamaklarını Dengelemek Çok Kolay

Zayıflamaya çalışıyorsunuz, bir diyet programı izliyorsunuz ama insanlık hali; kaçamaklarınız oluyor… Peki ne yapmalı? Neyi ne ile telafi etmeli?
Bu haber 595 kere okunmuş.03 Mart 2016, Perşembe - 18:55

Öncelikle söylemeliyim, kaçamaksız diyet olmaz :) Kaçamak yaptığımız zaman da herşey bitti, en başa döndük demek de olmaz. İlk bilmeniz gereken şey, kaçamak yaptığınızda (yani düzgün ilerleyen bir beslenme programını bozduğunuzda) vücut bunu olumlu algılar. Bu söylediğim sizi heyecanlandırmasın çünkü bu olumlu algı 1 defaya mahsustur. Haftalık normal giden bir sağlıklı beslenme planını diyelim ki ağır bir ana yemekle bozdunuz (pizza, hamburger, kebap vb). Vücudunuzun buradaki algısı; “ bu gelenler normal değil, çok fazla yemek var, daha çok çalış ve harca” olacaktır. Bu da sizin kilo kaybınızda pozitif bir etki yaratır. Fakat bu kaçamakların sayısı 1 hafta içerisinde 2, 3 ya da daha fazla olursa vücudunuz tam tersi etki göstererek fazla olan tüm yediklerinizi depolama yoluna gider. Daha iyi anlamak için bir örnek verelim; 3 gün boyunca durmaksızın koşabilir misiniz? Hayır… Vücudunuz da devamlı olarak fazla yediklerinizi harcamak için metabolizmanızı yüksek ayarda çalıştıramaz.

Akşam yemeği kaçarsa ne olur? Diyelim ki akşam yemeğinde sindirimi zor bir tercih yaptınız. Bu kırmızı et olabilir, bakliyat olabilir veya büyük bir sandwich olabilir. Bu bir kaçamak değildir fakat kilo verme sürecimizi etkileyen bir davranıştır. Akşamları metabolizmamız yavaşladığı için her daim sindirimi kolay gıdaları tüketmeyi öneririz. İşte sindirimi zor herhangi bir gıda tükettiğimizde ertesi gün yapacağımız kahvaltı ile vücudumuz için yarattığımız sorunu ortadan kaldırabiliriz. Ertesi gün kahvaltınızda 2-3 kaşık yulaf ezmesi yanında 1 porsiyon taze meyve, 4-5 çiğ badem ve 2-3 kaşık yoğurt tüketmek hem sindiriminize yardımcı olur hem de güne taze bir başlangıç yapmanız demektir.

Ve alkol… Farzedelim ki alkollü bir içecek tüketiyorsunuz. Öncelikle kilo verme sürecinde hangi alkollü içeceği tükettiğiniz çok büyük önem taşır. Alkol oranı düşük olan içeceklerin kalorilerinin düşük olması sizi yanıltmasın, metabolizmanız üzerinde gösterdiği etkiler farklı olabilir. Alkollü bir içecek ile birlikte yediğiniz yemekleri çok dikkali seçmelisiniz. Özellikle şarap, bira gibi mayalı bir içecek tüketiyorsanız, yanında herhangi farklı bir mayalı gıda tüketmemek önemli bir dengeleme aracıdır. Bu mayalı gıdalar arasında hamur işleri, ekmek, peynir gibilerini sayabiliriz. Alkol oranı yüksek içeceklerle ise (vodka, cin, rakı gibi) hem hamurlu hem de aşırı yağlı gıdalardan uzak durmak dengeleyici bir davranıştır. Örneğin; rakı ile birlikte ızgara balık iyi bir kombinasyon olsa da, meze ve ekmek tüketimi sizi eksiye götürebilir.

Kilo verme sürecinde herşeyi yiyebileceğinizi, kendinizi kısıtlamanız gerekmediğini üstüne basa basa söylemeliyim. Önemli olan bir denge içerisinde keyifle ilerlemek. Diyet yapmak bir eziyet değil, sizin de uyguladıkça kendinizi iyi hissettiğiniz ve sonuçlarından memnun olduğunuz bir yaşam stili olmalı.

YorumlarHiç Yorum Yapılmamış.     'İLK YORUMU SEN YAP'

Adınız Soyadınız:

E-Postanız:

Yorumunuz:

2 + 7 = ?

 
En Son Haberler
Çok OkunanlarBugün . Dün . Bu Hafta
Kritere uygun haber bulunamıyor.