10 Adımda Diyet programı - Haber, Güncel Haberler, Sondakika Haberler,Habermedya.com.tr\'de ®

10 Adımda Diyet programı

Güne kahvaltıyla başlayın.
Bu haber 495 kere okunmuş.12 Mart 2016, Cumartesi - 18:55

 

Zayıflamak adına yapılan  çok düşük kalorili diyetler, vücut metabolik hızını azaltarak kas dokusu kaybına ve daha çabuk kilo alımına sebep olur. Dolayısıyla birincil şart öğün atlamayın. Günün en önemli öğünü olan kahvaltınızda, çavdar ekmeği, yumurta, az yağlı peynir, ceviz, domates, taze kırmızı biber, bol maydonoz yağ yakımını artıran ve iştahı engelleyen besinlerdendir.

 

Çay, kahve sıvı ihtiyacımı karşılar mı?

 

Açık çay veya meyve çayları sıvı alımına destek olsa dai asitli içecekler, kahve, koyu çay gibi kafein içeren içecekler, sıvı atımını artırır. Dolayııyla suyu su olarak cam sürahide için.

 

Diyette tek kriter yağ olmamalıdır.

 

Çok düşük yağlı diyetler, çabuk acıkmaya, hormonal dengesizliklere, yağda eriyen vitaminlerde eksikliklere, sinir iletiminde aksamalara sebep olur.

 

Tatlı krizlerime engel olamıyorum diyenlerdenseniz,

 

diyete başlamadan önce kan şekeri-insülin düzeylerinizi kontrol ettirin. İnsülin direnci yüksek olan bireylerin yemeklerden sonra uyku hali, halsizlik şikayetleri olup, bu durumu yüksek enerjili gıdaları tüketerek geçireceklerini zannedebilirler.

 

Ne kadar dikkat etsem de kilo veremiyorum?

 

Sadece diyet yapmak belli bir süre kilo kaybı sağlar. Duraklama dönemine girdiyseniz, kardiyo veya ağırlık egzersizleriyle metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Veya besin intoleransınız da olabilir. Bu durumda çok tüketip, çok yararlı diye düşündüğünüz bir besin aslında sizde ters etki yapıyor olabilir.

 

Ekmek yiyerek kilo verilir mi?

 

Ekmeği hangi tür ve ne miktarda yediğiniz önemlidir. Tam buğday, çavdar ekmeği lif ve mineral içeriği yüksek olduğu için tok tutucu ve besleyici özelliğe sahiptir. 1 dilim ekmeğin içerdiği karbonhidrat 3 kaşık pilav-makarnadaki veya 1 kepçe çorbadaki miktara denktir. Hatta ekstra yağ içermediğinden daha düşük kalorilidir. Dolayısıyla miktarı aşmadan karbonhidrat kaynağı olarak ekmeği seçebilirsiniz.

 

Akşam yemeğini en geç saat kaçta yemeliyim?

 

Bazı bireylerde, akşam belli bir saatten sonra yemenin kilo aldırdığına dair bir kanı var. Bu durum da aslında ne tür gıdaları yediğinizle ve aldığınız enerjiyi harcamanızla alakalı. Ancak akşam saatlerinde metabolik hızın azalarak vücudun uykuya hazırlandığı bir gerçek. Özetle akşam yemeğinizle uyuma arasında 3 saatlik bir pay bırakın. Şekerli ve ağır gıdaları da akşam saatinde tüketmemeye özen gösterin.

 

Meyve istediğim kadar yiyebilir miyim?

 

Meyveler, lif, vitamin, mineral ve birçok kansere karşı koruyan immün sisteme destek olan maddeler içerir. Doğal şekeri ile de, tatlı ihtiyacı olduğu durumlarda sağlıklı bir seçim olacaktır. Ancak yine de 3-4 porsiyonu geçmemeye çalışın.

 

Yemek hazırlamaya üşeniyorum,

 

Yemek yemek için saatler süren hazırlıklara ihtiyacınız yok. Basit düşünün. Yağsız tavada köfte yapıp yanına salata ve yoğurt almak zor veya sebzeli omlet yapmak zor olmasa gerek.

 

Devamlı birşeyler yemek istiyorum.

 

Bu durum çoğunlukla psikolojiyle alakalı. Bu anlarda can sıkıntısı veya kaygı hat safhadadır. Kişi bulunduğu hoşnut olmadığı durumdan çıkmak veya kısa süreliğine unutmak için yiyecekleri uyuşturucu olarak kullanır. Durumun farkında olmanız ve birkaç sefer buna dayanmanız, birdaha bu denli istekleriniz olmasını engeller.

 

Tatlandırıcıları rahatlıkla kullanabilir miyim?

 

Şekeri kullanmaktansa, tatlandırıcıyı tercih edebilirsiniz. Ancak unutmayın her zaman gıdaları en doğal haliyle tüketmek önceliğimizdir. Diyet ürünlerde olduğu gibi, tatlandırıcılı nasıl olsa diye yeme isteğini artıran faktörler diyeti zorlaştırır.Meme Kanserinde Beslenmenin Önemi

 

YorumlarHiç Yorum Yapılmamış.     'İLK YORUMU SEN YAP'

Adınız Soyadınız:

E-Postanız:

Yorumunuz:

10 + 10 = ?

 
En Son Haberler
Çok OkunanlarBugün . Dün . Bu Hafta
Kritere uygun haber bulunamıyor.